Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Dylematy przed zakupem nowego auta - co wybrać Panowie
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
PAOLO ESCO, skoro moja Tojocina potrafi spalić w trasie nieco powyzej 6l, to taki Focus też powinien zmieścić się w "szóstce" - a dizel ile spali mniej? Litr? A skoro Pb i ON kosztuje tyle samo, to na 20.000km dopłacisz 1.000zł... A miałbyś świezutki, ładny samochód, który pewnie za jakiś czas sprzedasz drożej niż starutkiego już i znacznie mniej atrakcyjnego mk2...
Komentarz
-
-
PAOLO śledzę temat od samego początku, ale nie zabierałem jeszcze głosu bo nie miałem nic sensownego do powiedzenia, ale teraz postaram się Ci doradzić
Skoro na tego Focusa dostałeś tak dobrą cenę to ja bym się nie zastanawiał i go brał. Fakt, zeszły model i rocznik...przynajmniej dopracowany i nie będziesz miał problemów wieku dziecięcego jakie mają Twoi koledzy w Fokach mk3. Skoro to ma być auto tylko do tłuczenia w trasy na 3 lata to myślę, że sprawdzi się bardzo dobrze, a za zaoszczędzoną kasę masz 2 lata paliwa "gratis". A no i jak będziesz poważnie zainteresowany to myślę, że jeszcze możesz coś urwać z ceny bo wiele osób nie chce mieć nowego "starego" auta.
Komentarz
-
-
Mojej żony ClioIII z 1.2 Pb pali w trasie 6,7 według komputera co pokrywa się na dystrybutorze.W mieście pali tyle samo lub mniej :shock: Tak więc spalanie 6l ja osobiście nie wierze w autach większych i cięższych.Żona ma opony 195/50/15 i to może też podnosi spalanie ale nie jakoś diametralnie.
Chyba, że uprawiamy PSJ lub kierowcą jest mój kolega ale jego Tiry wyprzedzają bo on jeździ 85-90km/h - piszę poważnie to wtedy w te 6l uwierze
Komentarz
-
-
no tak to jest argument...sprawa do przemyślenia jeszcze.Zamieszczone przez Agamek12A skoro Pb i ON kosztuje tyle samo, to na 20.000km dopłacisz 1.000zł... A miałbyś świeżutki, ładny samochód, który pewnie za jakiś czas sprzedasz drożej niż starutkiego już i znacznie mniej atrakcyjnego mk2...
dokładnie o to chodzi. Ciągle się zastanawiam...Zamieszczone przez maymerSkoro to ma być auto tylko do tłuczenia w trasy na 3 lataPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
shok, jadac w trasie trudno jest uprawiać ekodrajwing - tu przecież poprostu ustalasz sobie prędkość i starasz się ją utrzymać... W każdym razie wszystkie moje auta o pojemności 1.6i paliły w zwykłej trasie nieco powyżej 6l Pb - a były to dwie Octavie i obecna Tojtojka. Nie bedzie wiec żadnym wyczynem spalić te 6l Pb w Focusie...
Komentarz
-
-
Teraz mi się przypomniało w kwestii spalania silnika 1.6 TDCI to mój tato w swoim Volvo ma silnik 1.6 115KM czyli mocniejsza wersja tego co miałby mieć PAOLO i jadąc w trasie z włączoną klimą autem ważącym wg. dowodu 1419 kg osiągnąłem średnie spalanie 4.3 litra nie będąc zawalidrogą. Ford zapewne jest trochę lżejszy także spalanie w granicach 4.0-4.2 litra myślę, że jest do osiągnięcia.
Komentarz
-
-
trasa trasie nie równa żona na autostradzie jedzie 130/140 i w życiu nie uwierzę w 5,1lZamieszczone przez maymerte Cliówki strasznie dużo piją i IMHO nie jadą. Mi komputer pokazał ostatnio w trasie 5.1 ale dystrybutor około litr więcej
podobnie jak wyżej jadąc 130/140 w życiu nie uwierzę w tak niskie spalanie. Dieslem ok ale nie benzynąZamieszczone przez Agamek12W każdym razie wszystkie moje auta o pojemności 1.6i paliły w zwykłej trasie nieco powyżej 6l Pb
A jak komuś pali 6 z groszem to chyba ,że jeździ jak mój kolega . Koniec z OT z mojej strony.
Paolo wierzysz w 6 l w benzynie przy normalnej jeździe bo ja osobiście bajki lubiłem jak byłem mały i to o 19tej a mamy już prawie 21...
Komentarz
-
-
no niezły wynik.Zamieszczone przez maymerFord zapewne jest trochę lżejszy także spalanie w granicach 4.0-4.2 litra myślę, że jest do osiągnięcia.
a ja rano 110-130km/h a po południu zgodnie z przepisami 90-100 km/h bo w ruchu popołudniowym na S3 inaczej się nie da :PZamieszczone przez Agamek12ja jeżdzę góra 110-120km/hPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jeżeli chodzi o Focusa to różnica przy odsprzedaży będzie taka sama jak OI vs OII - więcej ludzi będzie zainteresowanych nowym modelem i będzie miał wyższą cenę.Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
wiesz co... apropos Astry III... to auto jest tak paskudne w środku, że choćby nie wiem jak dobrą cenę dawali to z własnej woli bym się nią nie ukarał
będziesz jeździł dużo, więc chociaż niech środek tego auta jako tako wygląda :roll: to nie Subaru gdzie osiągi rekompensują tragiczny środek :?
Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Astę III sobie odpuściłem - proponowana i sugerowana w cennikach cena jest nie do przyjęcia jak za to auto :?
Pozostały:
Ford Focus 1.6 TDCi - dobra cena za egzemparz z 2010r + dobre wyposażenie.
Hyundai ...
Kiaa ...
Seat Leon 1,6 TDI CR Reference
Fabia (Skoda inna) 1,6 TDI CR ... jeżeli będzie w konkurencyjnej cenie....ale Ford chyba ją przebije ceną i wyposażeniem.
Citroen Berlingo 1,6 HDI XTR
Fiat Brawo 1.6 Multijet
Może jakaś nowa benzyna...ale jakoś by było mi tęskno do "klekota"PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
uuuuufffff :wink:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Biorąc pod uwagę fakt, że wielu z nas miało okazję jeździć O1 i nie narzekać na stylistykę wnętrza to mówienie, że wnętrze Astry III jest "passe" jest cokolwiek (moim zdaniem) nie na miejscu... Zgodzę się, że wnętrze Astry dalekie jest od urody wnętrza np. Alfy Romeo, ale nie jest też ono tak tragiczne jak np. Dacii Logan żeby je odrazu dyskredytować...Zamieszczone przez MisiekWAWwiesz co... apropos Astry III... to auto jest tak paskudne w środku, że choćby nie wiem jak dobrą cenę dawali to z własnej woli bym się nią nie ukarał
będziesz jeździł dużo, więc chociaż niech środek tego auta jako tako wygląda :roll: to nie Subaru gdzie osiągi rekompensują tragiczny środek :?
Komentarz
-
-
zgadza się tylko że za o wiele mniejszą kasę mogę mieć Forda który chyba jest wewnątrz ładniejszy. Gdyby Astra była w cenie Forda to bym się zastanawiał a tak została jak narazie skreślona z listy ---> wycenili mi Astę III 1,7 CDTI w kombi na 64 800,00 :haha: może Pan w ASO Opla myślał, że nie mam rozeznania na rynku :hmm może max dał bym za nią 55 tys. ale nie więcej.Zamieszczone przez Agamek12nie jest też ono tak tragiczne ... żeby je odrazu dyskredytować...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
może widzieliśmy różne Astry III i różne O1 ale ta Astra III która ja widziałem, miała wnętrze z niższej jakości plastików niż OI Rider z 2004. Porównanie niejako bezpośrednie bo w tym czasie miałem OI. Deska w Astrze była twarda a pomalowana na srebrno konsola "aluminiowa" w Astrze była poprostu tragiczna w porównaniu z konsolą z RideraZamieszczone przez Agamek12Biorąc pod uwagę fakt, że wielu z nas miało okazję jeździć O1 i nie narzekać na stylistykę wnętrza to mówienie, że wnętrze Astry III jest "passe" jest cokolwiek (moim zdaniem) nie na miejscu... Zgodzę się, że wnętrze Astry dalekie jest od urody wnętrza np. Alfy Romeo, ale nie jest też ono tak tragiczne jak np. Dacii Logan żeby je odrazu dyskredytować...Zamieszczone przez MisiekWAWwiesz co... apropos Astry III... to auto jest tak paskudne w środku, że choćby nie wiem jak dobrą cenę dawali to z własnej woli bym się nią nie ukarał
będziesz jeździł dużo, więc chociaż niech środek tego auta jako tako wygląda :roll: to nie Subaru gdzie osiągi rekompensują tragiczny środek :?Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
nie bardzo rozumiem ford focus nowy z salonu roczniki 2010 jest tanszy od fabii 1.6 cr?Zamieszczone przez PAOLO ESCOAstę III sobie odpuściłem - proponowana i sugerowana w cennikach cena jest nie do przyjęcia jak za to auto :?
Pozostały:
Ford Focus 1.6 TDCi - dobra cena za egzemparz z 2010r + dobre wyposażenie.
Hyundai ...
Kiaa ...
Seat Leon 1,6 TDI CR Reference
Fabia (Skoda inna) 1,6 TDI CR ... jeżeli będzie w konkurencyjnej cenie....ale Ford chyba ją przebije ceną i wyposażeniem.
Citroen Berlingo 1,6 HDI XTR
Fiat Brawo 1.6 Multijet
Może jakaś nowa benzyna...ale jakoś by było mi tęskno do "klekota"
Komentarz
-
-
Panowie sorry ale gadacie głupoty. Kolega robi 50-60 kkm rocznie.
1. Czy ktoś policzył spalanie na tym dystansie w ciągu 3 lat? Przyjmijmy 150 kkm przez 3 lata, cena ropy 5,10 PLN cena benzyny 5,17 PLN. Spalanie przy silniku 1.6 będzie REALNIE 7 litrów Pb, ropy spali mniej, zakładam 5,5 ON. Czyli rocznie na paliwo PAOLO ESCO wyda:
a. w przypadku diesla około 14 kPLN.
b. w przypadku benzyny ponad 18 kPLN.
Po trzech latach oszczędność ON vs. Pb wynosi 13,5 kPLN. Słabo? Jakieś pytania?
2. Czy któryś z Was mądrych doradców zastanowił się jak ( i za ile) kolega sprzeda po 3 latach samochód z silnikiem benzynowym z przebiegiem grubo ponad 150 kkm?
3. Jak ogóle można myśleć żeby kupić nowy samochód z silnikiem benzynowym do latania po 150 km dziennie? :roll: :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsnie bardzo rozumiem ford focus nowy z salonu roczniki 2010 jest tanszy od fabii 1.6 cr?
Ford Fosu z 2010 r. ( nie Nowy Ford Focus model 2011) silniki te same.
Do Nowego Focusa 2011 musiał bym dołożyć 11-12 tys...nie wiem czy to ma sens?
Właśnie...i gdybym zdecydował się na model z 2010r....to jeżdżę praktycznie za "darmo" przez 2 lata!Zamieszczone przez DzidaPo trzech latach oszczędność ON vs. Pb wynosi 13,5 kPLN.
dzida- zgadzam się z tym co piszesz dlatego na miejscu jest diesel! Jak dla mnie oferta Forda bije na głowę Skodę. Ewentualnie biorę jeszce pod uwagę Berlingo (ale tylko ze względu na funkcjonalność i uniwersalność auta) jednak Fokus daje większy fun z jazdy i po prostu jest tańszy...czyli mniej więcej to czego szukam.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz